تبلیغات
expression blend - آموزش زمل - قسمت دهم
expression blend

هوش و استعاد ایرانی ها فوق العاده است

آموزش زمل - قسمت دهم

سه شنبه 18 آبان 1389

نوع مطلب :زمل xaml، 

تعریف مواد (material)

اگر تصمیم به تعریف اجسام mesh در XAML گرفته اید، یا بدون داشتن اطلاعات درباره مواد، به یک X-file، لینک کرده اید، احتمالاً مدل شما سیاه تمام خواهد شد. تعریف یک قلمو رنگی جامد نسبتاً ساده است، فقط نیاز به رنگ دارد.

<MeshPrimitive3D.Material>
    
<BrushMaterial Brush="green"/>
</MeshPrimitive3D.Material>

 

در زیر نمونه کاملی که یک قلموی رنگی جامد را به حرکت در می آورد آورده شده:

<MeshPrimitive3D Mesh="{Box}">
   
<MeshPrimitive3D.Material>
       
<BrushMaterial>
           
<BrushMaterial.Brush>
               
<SolidColorBrush>
                   
<SolidColorBrush.ColorAnimations>
                       
<ColorAnimation
                           
From="Green"
                           
To="Red"
                           
Begin="0.5"
                            
Duration="1"
                           
AutoReverse="True">
                   
</SolidColorBrush.ColorAnimations>
               
</SolidColorBrush>
           
</BrushMaterial.Brush>
       
</BrushMaterial>
   
</MeshPrimitive3D.Material>

 

 

به غیر از رنگهای جامد، شاید بخواهید به اجسامتان texture بدهید. می توانید image فایل، اندازه و شفافیت (opacity) را تعیین کنید.

<BrushMaterial.Brush>
   
<ImageBrush
       
ImageSource="TextureName.jpg"
       
ViewPort="0 0 1024 1024"
        
Opacity="1.0"
   
/>
</BrushMaterial.Brush>

 

 

تست Hit

تکمیل تست Hit روی اجسام سه بعدی نسبتاً آسان است، فعلاً فقط کلیک ساپورت می شود.

<MeshPrimitive3D Click="OnClick">
<MeshPrimitive3D.Material>


کنترل کننده های دوربین

اگر بخواهید یک صحنه سه بعدی را به طور دستی هدایت کنید، کنترل کننده های دوربین سهل الوصول هستند. تنها عیبش این است که این، دارای یک تگ (tag) نیست که Avalon را ساپورت کند و در Longhorn جواب نمی دهد.

دو نوع کنترل کننده دوربین وجود دارد:

آزاد (Free)

این نوع حرکت نامحدود است و به کاربر اجازه حرکت در هر جا و هر جهتی را می دهد.

Drag کلیک چپ: برای تغییر heading.

W و S برای حرکت رو به عقب و جلو

A و D برای حرکت رو به چپ و راست

Q و E برای حرکت رو به بالا و پایین

<PerspectiveCamera 
   
Position="-250,0,0"
   
LookAtPoint="0,0,0"
   
Up="0,1,0" NearPlaneDistance="1"
   
FarPlaneDistance="500"
   
FieldOfView="40"
   
CameraController="Free"/>
</ViewPort3D.Camera>

هدف دار (Targeted)

یک دوربین هدف دار به کاربر اجازه چرخش حول یک نقطه مشخص و حرکت به درون و بیرون را می دهد. کلیدها همان کلیدهای دوربین آزاد است ولی حرکت محدود و دور هدف است.

<PerspectiveCamera 
   
Position="-250,0,0"
   
LookAtPoint="0,0,0"
   
Up="0,1,0" NearPlaneDistance="1"
   
FarPlaneDistance="500"
   
FieldOfView="40"
   
CameraController="Target"/>
</ViewPort3D.Camera>

تغییر شکلها (Transforms)

در حال حاضر، شما باید قادر به ساختن یک صحنه با دوربین و اضافه کردن اجسام، و روشن کردنشان باشید. اگر امتحانش کرده باشید، شاید متوجه شده باشید که همه اجسام در 0.0.0 شروع می شوند و همانجا باقی می مانند. Transform ها به شما اجازه می دهد تعریف کنید می خواهید اجسام چگونه


foot pain ball
چهارشنبه 14 تیر 1396 11:39 ب.ظ
You can certainly see your enthusiasm in the work you write.
The arena hopes for even more passionate writers such as you
who are not afraid to say how they believe. Always follow your heart.
foot pain ball
چهارشنبه 14 تیر 1396 11:39 ب.ظ
You can certainly see your enthusiasm in the work you write.
The arena hopes for even more passionate writers such as you
who are not afraid to say how they believe. Always follow your heart.
foot pain ball
چهارشنبه 14 تیر 1396 11:39 ب.ظ
You can certainly see your enthusiasm in the work you write.
The arena hopes for even more passionate writers such as you
who are not afraid to say how they believe. Always follow your heart.
foot pain ball
چهارشنبه 14 تیر 1396 11:39 ب.ظ
You can certainly see your enthusiasm in the work you write.
The arena hopes for even more passionate writers such as you
who are not afraid to say how they believe. Always follow your heart.
learnedlink870.soup.io
پنجشنبه 28 اردیبهشت 1396 01:25 ب.ظ
Thanks for finally talking about >expression blend - آموزش زمل - قسمت دهم <Loved it!
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر


فهرست وبلاگ
پیوندهای روزانه
طبقه بندی
آرشیو
نویسندگان
صفحات جانبی
نظرسنجی
    آیا شما برای آموزش اکسپرشن بلند ویدئوی آموزشی را مفید می دانید؟






آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
جستجو
آخرین پستها
اَبر برچسبها